onsdag 17. februar 2016

Før...

-la jeg litt energi i, -og var mer opptatt av, -å ha bra bilder på bloggen...
Nå er det slik at det enkle velges før det beste...
-jeg tar bare bildene med nettbrettet direkte når de skal legges inn i et innlegg...
Kvaliteten på disse bildene er jo ikke så bra som de jeg tar med speilrefleks kamera...
-men jeg slipper jo alt styr med bilde nedlasting til PC osv...
Hele den prosessen tar litt tid...
-og jeg kan ikke sitte henslengt i sofaen om jeg skal bruke PC..
Vel, det kunne jeg kanskje siden den er bærbar...
-men den er jo en del større en nettbrettet... -så jeg har ikke prøvd på det engang...
Jeg føler vel at jeg slurver litt med bloggingen nå for tiden...
-selv om innleggene har kommet oftere en på veldig lenge
Gjør ikke så mye for at det skal se bra ut...
-men bare forter meg for å klore ned noen ord her innimellom....
(-bildene i dette innlegget tatt 3mai 2015, -med speilreflex... )

Det har blitt mindre og mindre skriving siden mitt forsøk på bytte til WP i sommer...
-jeg kom liksom ikke lenger med dette byttet til eget domene...
Jeg laget jo den nye men gav opp etter første innlegg der...
-siden jeg ikke fikk til utseendet på den slik jeg egentlig ville...

Mulig jeg forsøker igjen en annen gang...
-men pr. nå er det for mye jeg ikke kan om tema, stil og oppsett av alt mulig...
-for ikke å snakke om sikkerhet og vedlikehold, oppdateringer, osv. osv....
Jeg behøver sannsynligvis ekspert hjelp for å få utseendet på den slik jeg vil..
-men det koster nok mye mer en jeg er villig til å betale tenker jeg...

Jeg vil ha min "på eget domene" blogg ganske lik denne...
-men helst med mulighet til å kunne skifte ut de tre bildene i header ved behov...
Jeg ville også hatt noen "knapper" med snarveier til mine forskjellige emner ..
-for.eks: oppskrifter, funderinger, -prosjekter osv. osv...
Kunne tenkt meg fast skrift type, farge og innstillinger ellers...
-det må jeg jo stille inn hver gang jeg skriver her, -ofte flere ganger på hvert innlegg..
Jeg vet jo at dette egentlig ikke er så vanskelig å få til for de som kan slikt....
-men for meg ble det veldig mye koder og greier som jeg bare ble fryktelig forvirret av...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...