torsdag 26. februar 2015

Suppe...

En ny "på nett" funnet oppskrift ble testet ikveld...
-jeg ble ikke skuffet selv om jeg sikkert må ha mer smak på den neste gang...
Det er forresten mulig suppen er helt perfekt.... 
-jeg har kanskje dårlig smaksans siden jeg ble i forkjølelse modus....

Jeg stekte først en pk kjøttdeig...
-hadde oppi 2 hakkede løk
-og 1 skivet Purreløk...
+en ss smør og surret dette litt sammen noen minutter...
Opp i panne med det hele, -og hadde i...
-1 buljong terning og 9 dl vann og kokte det hele i ca 30 min...
En rød paprika ble skåret i små biter og kokt med de siste minuttene....
Pannen av platen, -og rørte inn 2 bokser Tine kremost krydder...
Fiks ferdig suppe...

Jeg skulle muligens hatt i to terninger buljong...
-eller kanskje en "desj" soyasaus hadde gjort seg...
Det skal jeg prøve i neste porsjon.. (-jeg har suppe i dagevis) 

Det har ikke blitt noe trening så langt denne uken...
-jeg følte meg helt "elendig" etter kiropraktor timen og møte på tirsdag...
Det har liksom vedvart med stiv nakke og verking i sidebeina, -tett nese og hode...

Igår var jeg hos frisør i noen timer før kveldsvakten...
-og idag byttet jeg vakt fra kveld til dag...
 (-skulle egentlig passe Bumper, -men det ble avlyst)
Heldigvis, kan jeg vel si.....
-for da kunne jeg jo skynde meg rett hjem på sofaen...
-med ute-sjal inne og teppe på, -fryktelig gjennom frossen...
Denne dagen har igrunnen vert ganske tung og ikke spesielt glad...
-sove ett par timer gjorde godt...-og suppen varmet...

Tenk om dette er en sånn "gjør frisk i en fei" suppe...
-som kan sette fart på immunforsvaret så virus og rusk ikke har en sjanse....
Det hadde jeg blitt veldig glad....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...