fredag 4. april 2014

Lur ide...

I gangen hadde jeg en pappeske som passet perfekt mellom veggen og skoskapet...
(-må jo utnytte all ledige plass som finnes....)
I den har jeg oppbevart diverse "godt å ha" saker...
-grovsalt, feiebrett, arbeidshansker, lekespade for asken i ovnen, osv...osv...
Den har vert nærmest usynlig der den sto inneklemt i kroken sin...
-helt til jeg bestemte meg for å male gangen...

Da måtte jo alt vekk og jeg oppdaget den liksom på nytt...
-i den nymalte gangen var det jo ikke så kult å bare sette den på plass der igjen...
 (-den var liksom så "pappkasse")
Nyttig å ha der har den jo virkelig vert...
Jeg bruker jo ikke å strø salt på trappen så fryktelig ofte...
 -men når isen ligger der, -er det jo greit å finne igjen saltet...
 At jeg må aske ut av ovnen forekommer litt oftere... 
-og feie opp litt rusk her og der også...
Ahaa!!...-jeg kunne jo sikkert kle på den så den passet litt bedre....
Durde meg avgårde for å handle litt voksduk...
-og satte igang "prosjekt kasse"...
Det hele var fryktelig enkelt...
Voksduk, saks og limpistol var alt som behøvdes...
-fremgangsmåten var som å pakke inn en julegave....
Klippet til duken så den passet rundt esken...+ litt limekant selvsagt...
-limte fast, brettet inn under den og limte der også...
Til slutt puttet jeg resterende nedi esken og limte fast innvendig...
 Den ble så fin...
Som en ser av bildet (hvor esken ligger på duken) -regnet jeg godt mål øverst.. 
-dette for at den skulle se bra ut inni også når den står på plass...

"Prosjekt tavle" -går fremover :)
-malearbeide tar bare litt tid med tørking osv...
(-samt testing av ulike male teknikker og effekter)
Jeg tar bilder litt etter hvert, -det prosjektet vil bli postet i eget innlegg...


Sofabordet mitt fikk seg også en liten oppjustering under testingen...
-bordplaten ble malt grå for lenge siden, -og har liksom ikke passet helt inn med resten..
Nå ble den bittelitt bedre...-ørlite mørkere...

Med litt godvilje kan en se forskjell...-før fargen vises på 1 bilde over her... 
-men se på de lyse små sporene på dette bildet...-de har ikke fått stoff på seg...

2 kommentarer:

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...