lørdag 22. mars 2014

En ny skatt..

-eller bare nok en sak å samle på...
Jeg fikk en tlf. -med raskt spørsmål om jeg ville ha...-eller de skulle skrote...
-for noen uker siden...
 Det gjaldt en vinballong..."type stor" -fikk jeg vite...
-og avgjørelsen måtte tas på direkten...
OK, -jeg ville jo "kanskje" ha...-usett fikk så være...-best å takke JA...
Ballongen kom i "heimen"...-uten den minste anstrengelse fra meg...
-ordentlig innpakket så bare brune tuten var synlig...
Pakken var diger...-den luktet veldig svidd...-eller brent...
-der den har stått oppbevart på gjesterommet....

Jeg har igrunnen ikke mer plass til store saker her...
-og hvor jeg eventuelt skulle plassere den har derfor vert veldig usikkert...
(-om det viste seg at jeg ville ha den altså...)
Jeg fikk jo plass til juletreet med å flytte tv-benken helt inntil pipa...
-det er igrunnen eneste mulighet jeg har med denne også...
  
Avdukingen ble foretatt på badet...
-skal si jeg ble overrasket...
 En skikkelig støvete gammel sak...-den luktet enda mer svidd utpakket...
Den har nok stått lagret litt vått en gang i tiden....
-så den har fått litt rustskader... 
 Men det skikkelig "kule" -var jo at merkelappen fremdeles hang på den...
Der står det hvor den kommer fra...-og hvem som kjøpte den...
-og faktisk så står det hva som var i den også...det er jo kjempetøft :)

Det er en Johan som har kjøpt denne en gang i tiden...
-etternavnet er litt usikkert enda...
På andre siden av lappen står det "60l stikkelsbær" -om jeg leser riktig...

Jeg lurer jo på hva av stikkelsbær det var... (-fra et brænderi)
-hvor gammel den er... -osv.osv... 
Sånt er kjempe spennende...

Jeg hadde ikke lyst til å ødelegge den...
-men kunne jo ikke ha den stående slik (-med den gamle stinkende halmen ) inne i hus...
 Halmen ble fjernet og støvet vasket bort...
-korgen ble bare børstet fri for støv, rust og halm rester....
Og nå er den satt på "prøve" borti kroken....

2 kommentarer:

  1. Eg såg ei som hadde firt ned lyslenker i ein vinballong, det var tøft.

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har ein liten plan om ei trollhassel grein med lyslenke (cotton balls) på... -men fira nedi hørtes jo ut sm ein god ide også...
      Skal forresten besøka "Eventyr vegen" no på fredag... -gleda meg skikkelig til å gå tur der :)

      Slett

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...