tirsdag 11. februar 2014

"Nye" bilen...

-jeg begynner så smått å venne meg...-tror jeg ;)
Men det er ganske mange knapper...-og "duppedingser" å holde styr på...
Jeg blinker uforskyldt med blinklyset nå jeg skal blende ned for møtende kjøretøy...
-hendelen for langlysene er nemlig ikke det spor logisk på denne bilen....

Ellers så er vistnok kjørelysene automatiske...
-det er vindusviskerne også...-veldig praktisk har jeg funnet ut :)

Innvendig speil var/er litt verre å venne seg til...
Den er konstruert slik at jeg ikke blir blendet....-svært praktisk...-men... 
-bilen bak ser ut som den er helt opp i nakken på meg...
Lysene fra den blir grønne eller lilla og fryktelig forstørret...

Angående "stopp og ikke gå ut av bilen" (-på fergen for.x)  
-skjønte jeg ingenting i begynnelsen... 
Vred om nøkkelen til av...-musikken spilte for fullt like forbasket... 
-og lysene var veldig på... 
Jeg kikket etter men det var ikke mer AV å finne...-tok ut svitsen... -ingenting hendte...
-ja...-ja...-den slår seg kanskje av etter en stund...-tenkte jeg...
    (-så satt jeg der..-lurte fælt på om jeg måtte finne instruksjonsboken for å få stenge av bilen...)

Bittelitt pinlig syns jeg det var...-å sitte det med full belysning...inne og ute...
-kjørelysene fikk jeg da slått av på en bryter der omsider...
Flaks for meg så måtte jeg en tur på toalettet... 
-da skjønte jeg at her må man åpne døren for å stenge av strømmen helt...

Den har vist også en "følg meg hjem" funktion... 
-ikke at jeg helt vet hva det er for noe enda...
Jeg har derimot oppdaget at den har en "finn meg i mørket" funktion... 
-som faktisk er ganske praktisk.... 
Og så har den svakt rød (romantisk) belysning inni kupeen i mørket...
-det er jo bare tøft ;) 

Jeg har fått kyndig hjelp til musikk og telefon tilkobling...
-og har lokalisert de nødvendige knappene for å bruke det... -også...
Litt usikker på om jeg finner igjen radioen om jeg skulle ønske det...
-men...-den tid den sorg...
Medtrafikanter... 
-jeg er ikke riktig innkjørt med denne enda...
Om jeg bliker litt her og der, blender litt eller kjører litt hakkete så er det nok derfor...
En uke eller to til så blir det forhåpentligvis bedre... -tror jeg!!
Ellers er jeg jo hunnkjønn og nærmer meg 50 -så det er vel ikke sikkert det er noe håp...

Vel...-jeg skylder på innkjøring av bilen ;p


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...