mandag 23. desember 2013

Lille julaften...

-det meste er klart for julehelgen...
Jeg som ikke skulle ha noe juletre iår heller...
-ombestemte meg dette året også i jakten på julestemningen...

Det ble kunstig tre iår...-det skal jo være så enkelt og greit...
Mitt var da selvsagt kranglevorent... -og gav litt ekstra besvær...
-men nå står det heldigvis ferdig glitrende og "julete" borti kroken her...
 
Den store julestemningen lar vente på seg...
-eller den drypper frem i små glimt nå og da...-slik den har gjort i hele desember...
Kommer nok på ordentlig i tide til selveste julekvelden...
Jeg skal på jobb ikveld...-det kan sikkert bli koselig...
-selv om det nett nå føles som et ork, og jeg helst ville hatt frikveld...
 Det er liksom nå julehelgen starter for folk flest...
-siste innspurt før morgendagen...-og litt glede seg til Jul kos...

Jeg skal slett ikke klage...
-for jeg har tre dager fri denne julen.. -rene luksusen i min jobb...
-og en veldig forbedring fra sist år da jeg hadde jobbe jul...

Nei, nå får jeg sette fart...-og komme meg i sving...
 Ønsker med "Elge" alle en fin lille julaften...
 -og en fortryllende Jule Helg...

 

2 kommentarer:

  1. god kväll vad mysigt du gjort det , själv håller jag på i köket gjort skinka , jansons frestelse , gratänger, och den andra julmaten gjorde jag i helgen, för i morgon kommer min lilla släkt till mej .Ha en bra jobbkväll , och en riktig god jul på dej skönt att du är ledig. kram

    SvarSlett
    Svar
    1. God Jul Helen :) Svenskt julbord på sitt bästa hos dej då... trevligt, men mycket att förbereda :/ Vi har det lite lättare med julmaten här hos oss...
      Jag ska träffa tomten tillsammans med alla som bor här imorron kl.11... -sen börjar ju julen precis kl. 17.00 inte ett minut före ;) Då blir det god middag...-och senare öpning av alla julklappar...

      Slett

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...