mandag 9. september 2013

Fin søndag :)

Det var så stille her idag...
 -jeg tok kameraet med meg ut igjen...
Høsten har kommet, -det blir mørkt før jeg er ferdig med jobbekveldene nå...


 Men idag var det altså bare fint og ganske varmt ute...
-vi kunne sitte ute å spiste kake og kose oss hjemme hos mamma'n min...
5 av 7 søsken var tilstede + min svoger... -samt fam. Store og Frk. Bumpen... 
-og  Lille Bumpen og pappa'n hans...
Veldig koselig var det...
-det gikk som vanlig med noen kanner kaffe...

Mamma'n min hadde fått denne nydelige og spesielle orkideen...
 Ja... -hun fikk jo selvsagt en gave fra oss også... 
-men den tok jeg ikke bilde av... 
Hun mener jo alltid at hun ikke skal ha noen gaver...
-da er det jo ekstra stas å finne på noe hun virkelig liker...-og blir glad for...

Etter noen timer ville noen av de voksne på en liten fisketur...
-og litt fisk ble det...
I tillegg klarte mamma Store Bump å få denne akkaren på kroken...
-ganske utrolig !!
 Den er oppspist nå... -mamma Lille Bump ble veldig glad for den :)
Eller var fangsten Makrell og Lyr...
Bumpene var super interessert i fiske rensing...


Altså en kjempefin dag har dette vert...
På kvelden fikk jeg og mamma Store + Frk. Bumpen opp tapeten i stuen i huset...
-så nå er det bare rydding, vasking og maling som gjenstår der inne...
-før nytt gulv skal legges helt til slutt...

Nå tar jeg et glass rødvin og slapper av... -drøyer kvelden/ helgen så lenge jeg kan...
Imorgen er det jobbekveld til ekstra sent... 
-og så er jo dette en jobbeuke med 6 arbeidsdager... -med jobbehelg og greier...
Neste frihelg har jeg faktisk i Italia... 
-det er tøft det ;) -jeg gleder meg veldig...

2 kommentarer:

  1. Det var ju en lyckad dag för er alla med , väder , fångst och och tårta en riktig kalas dag, själv var jag och Meta ute och plockade björnbär hon behöver ju ut lite ibland.
    God kväll på dej . Helen

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, en fin fin dag :) Idag blev det regn igen...
      Trevligt at gå ut i svenska skogarna, men björnbär-buskar är otrevliga och stickiga...

      Slett

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...