fredag 2. august 2013

August...

-allerede...
Fridagen igår skulle brukes til sånt jeg ikke har fått tid til...
Planen var også å få tak i materialer til kasser... 
-til tv-benken som står her så uferdig...

Men som fridager flest... -ble det lite av ting på planen som ble avkrysset...
-jeg puslet litt i heimen, -og øver meg på grønne fingre....
Hjerteranken måtte flyttes da den blomstret noe fryktelig i vinduskarmen...
-nå er den utgreid og henger i skyggen i håp om at den skal få mer og større blader da...
 Så fikk jeg en avlegger av denne saken på tirsdags kvelden...
-den var flott da den ble plantet ned...men igår så den sørgelig slapp ut...
Nå idag er den struttende "nesten flyveklar" igjen... -heldigvis :) 
Den ser ut som en flokk sommerfugler på dagtid... 
-om kvelden folder den seg sammen og bladene ligner små paraplyer... 
Hva den heter og hvilket stell den skal ha er noe usikkert....
Så var jeg å klippet håret... 
-på veien dit var jeg innom å spurte etter passende materialer til kassene... 
-men de hadde ikke det jeg skulle ha...

Da ble det sopptur med fam Lille Bump....
 Kantarellen er kommet...
-vi fant en hel del....
Rensing og steking tok jo litt tid... -og spising og nyting enda litt mer...
-så var det slutt på fridagen....
 
Ønsker alle en god helg... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...