tirsdag 9. juli 2013

Ingen tur....

-igår (mandag)... 
Det ble en tur til by siden, -og det tok hele dagen... -nesten...
-jeg hadde legetime.. -og min datter skulle diverse ærender rundt omkring...
Litt trim på kjøpesenter ble det jo...
-det er jo nesten like slitsomt som å gå til en topp...(-men blir ofte langt dyrere) 


Idag var planen å reise på besøk til min eldste...
-men det måtte utsettes til imorgen...

Selvfølgelig høljer det ned ute...-så denne dagen ble en rydde og vaske dag...
(-veldig tiltrengt... -men Usj... -så kjedelig...)
Det blir igrunnen ganske travelt denne siste ferieuken...
-om jeg liksom skal rekke noe av det jeg ikke har rukket å krysse av på FRI listen...
Siste tur klippet får vente til jeg er i jobb igjen (-i neste uke..)

Planen er jo å forsette med turer også etter kortet er fullklippet...
Minst 1 "tindebestiger" tur hver uke... -helst 3... -har jeg tenkt...
 -men jeg tror det blir vanskelig...
Jeg må nødvendigvis slutte med mine sene kvelder også...-når hverdagen er tilbake...
-men "hverdag" vil jeg IKKE tenke på idag...

Da heller tenke på dette... -den "gøy'e" Bumpe dagen på Leo's lekeland... 
-som jeg helt har glemt å vise bilder fra...

2 kommentarer:

  1. svar på din kommentar på warbie.blogg.se:

    Tror nok du har misforstått litt. Jeg har ikke noe mot voksenbloggere dersom de faktisk ER voksne. Det jeg mener når jeg sier jeg misliker voksenbloggere, er de hundretalls som forsøker å FREMSTILLE SEG voksne ved å poste 'det uperfekte livet' på nett og samtidig driver "jeg er bedre og mer ekte"-propaganda ved å kritisere rosabloggernes bilder, klær og sminke i utallige innlegg. :)

    Angående spørsmål om min datter: Jeg er sterkt imot at barn fremstiller seg som sexobjekter ved fks å snakke høylytt om sex, poste utfordrende bilder, gå med dype utrigninger osv, og ville nok tatt en alvorsprat med henne dersom hun i en alder av fks seksten år la ut undertøysbilder av seg på nettet, "kom og ta meg"-blikk etc, da jeg mener sex er noe som bør være forbeholdt to voksne (18+) mennesker som er glade i hverandre - IKKE en gjeng med unger som forsøker å bruke sex som en måte å være 'kul' eller få oppmerksomhet på.

    Angående kosmetisk kirurgi og photoshopping av bilder, så ser jeg ikke noe negativt i det. Alle mennesker, uansett alder, har noe de har komplekser for. Man kan si til dem at de skal 'heve seg over' det og simpelthen akseptere at det er slik de er skapt, men til syvende og sist vet man selvsagt at dette ikke kommer til å skje. Dersom min datter, uansett alder, kom til meg og sa hun ville endre sitt utseende, ville jeg rådet henne å vente til hun er atten. Grunnen til dette er at kroppen fremdeles er i utvikling, og det å ta en neseoperasjon eller forstørre brystene mens man er i utviklingsfasen kan resultere i at resultatet blir betydelig verre enn det i utgangspunktet var.

    Jeg ville altså aldri satt meg på bakbena og sagt "JEG synes du er fin nok som du er, ergo får du bare akseptere det". Slik oppførsel er ondskapsfull og viser tydelig mangel på forståelse for den andres (i dette tilfelle min datters) ståsted og problem. Dersom jeg dog så at hun hadde kraftige komplekser for fks nesen sin allerede fra barneskolen av, ville jeg nok forhørt meg litt rundt med kirurger om eventuelle konsekvenser av en neseoperasjon på et så tidlig stadie i livet. Det viktigste bør tross alt være barnets egen helse - både fysisk og psykisk. Heller en kostbar neseoperasjon enn en datter som utvikler suicidale tanker som følge av at hun blir mobbet for det naturen har skapt.


    Photoshopping er helt ok. En slags konsekvensfri kirurgi. :) Angående brunkrem, extensions osv, ser jeg heller ingenting galt i det. Alle bør få sminke seg slik de selv ønsker :)

    Angående dette med "når rosabloggerne blir voksne" osv. Jo, jeg forstår din tankegang. Jeg derimot, velger å se det slik at dersom en arbeidsgiver, svigermor eller skolelærer for mine barn behandler meg dårligere eller ser ned på meg på grunn av noe jeg gjorde som tenåring, er ikke dette et menneske jeg ønsker å ha i livet mitt uansett. Dersom man tviholder på noens fortid og er ute av stand til å se at mennesker endres med årene, er man i mine øyne fryktelig ensporet og fordømmende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for svar... -det var langt :)

      Lev du ditt liv og blogg slik som du vil... -og ha en god dag :)

      Slett

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...