tirsdag 11. juni 2013

På ukjente stier...

-av ren nysgjerrighet måtte jeg bare ut å gå en tur ikveld...
Det er jo slik at jeg kjører en hel del i jobben...
-og får stadig små "Der var det fint" glimt av steder jeg ikke har vert...
Eller "-nå skulle jeg hatt med kameratet... -og tid til å stoppe" glimt...
 (-det er igrunnen litt irriterende...)

Siden jeg nå har tenkt å bli litt sprekere (-og helst litt lettere også..)
-ville jeg altså se nærmere på et slikt sted idag...

Jeg måtte jo kjøre for å gå denne gangen også... (-parkerte på en liten lomme langs veien...)

  Dette er altså hovedveien... -smal, svingete og lang...

 Denne busken var så fin... -så ut som gartneren nettopp hadde frisert den...
Og her er hva jeg egentlig ville se... (-det skal nok bygges hus her...)
-på andre siden går veien jeg kjører hver dag...
 Altså en ny vei langt inn i "Bushen"
 Jeg fant et vann...
 Utrolig idyllisk og flott inne på denne veien... 
-fuglene kvitret, ellers var det bare veldig stille og fredelig...
 -med mosegrodde steiner...
 Se så flott disse bjørkene står og "velkommer" de som engang skal bo her....
De er heldige... -jeg kunne faktisk godt tenke meg å bo her inne...
 -spor etter andre som har vert her...
 -for veldig lenge siden...
 Denne har også vert med en stund...
 -se bare på den flotte barken her...
 Veien delte seg etter en stund... -jeg fulgte den andre så langt jeg kunne gå...
 Ble litt overrasket av å finne en gullregn nedi der (zoomet bildet)
 Kom over disse tre søte små granbuskene på tilbake veien...
 -på andre siden sto en liten en til...
 Det var i området her jeg gikk...
Fortsatte rett frem siden jeg ikke hadde vert der før heller...
-ned en bakke, opp en bakke, ned en bakke til en kai... -og så tilbake igjen...

Jeg er litt "steingal" -denne la jeg derfor merke til med det samme...
-ser du den jeg bare måtte ta bilde av???
Den kunne godt fått en plass i min hage... (-om jeg hadde hatt en hage...)
 Så gikk turen hjemover igjen...

Beklager litt dårlig bildekvalitet...
-jeg brukte mitt gamle "lomme format" kamera på tur...

2 kommentarer:

  1. Desse naturbildene likte eg godt. Idyllisk, rett og slett.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, -kjekt å rusla der ein aldrig har vert før :)

      Slett

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...