torsdag 30. mai 2013

Ut på tur...

-var planlagt idag...(-badetur...)
Det var den "kjøre for å gå" turen som skulle sjekkes ut igjen...
Det er mer som har blitt gjort der siden sist...-bl.a laget badeplass...
(-er veldig imponert over velforeningen på Vinnes...-utrolig flott har det blitt..)

Jeg hentet "bade naboen" -en skikkelig "friskus"
-er den desidert første badende her i bygden.. -og den som gir seg sist også...
Hun tok årets første bad for en stund siden... -jeg tror det bare var ca 6 gr. i sjøen...
Forresten er hun forbilde mitt når det kommer til "ut på tur" også...
-jeg øver meg på å bli like flink som henne... (-eh.. -bortsett fra badingen altså...) 

Vi gikk i finvær og behagelig temperatur...
-en ørn fløy lavt rett over oss...
(-før jeg rakk å skifte til zomlinse var den forduftet)
Runden rundt Vinnesvatnet er ikke lang... 
(-noen vet sikkert hvor langt det er...)
Vi kom ganske raskt til badeplassen...
 Byttet om... -og tok årets første bad...
-det var ikke kaldt... -bare forfriskende herlig... 
Det koseligste med "ut på tur" er når det er mat pause...
-nå var jo ikke denne turen så lang at det var behov for matpause...
Men siden jeg testet ut en ny salat oppskrift tidligere idag...
-tok jeg med meg litt av den som turmat...
 Vi koste oss... -selv om det regnet litt...
-og så gikk vi turen ferdig og kjørte hjem...

Det har blitt så fint rundt "Vinnesvatnet" at det faktisk er greit...
-å kjøre for å gå... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...