torsdag 23. mai 2013

Igår...

-kom den uønskede katte forøkelsen :(
Overgangen ble noe voldsom... -fra en til sju over natten...
-så nå er altså badet mitt fullt av katter... 

Jeg har ikke lov å klage heller egentlig...
-mamma katten er jo min...-selv om hun bestemte seg for å ikke flytte med meg hit...
(-jeg skulle jo få henne avlivet... -så hun holdt seg nok klokelig borte..)
Da hun kom hjem tilslutt var kattungene allerede på gang...
-og avliving av en katt full av unger var ikke aktuelt...

Selv om jeg ikke har lov å klage meg...-gjør jeg det likevell!!

Jeg verken vil eller "-tror jeg" kan ha katt lenger... 
-pga. ny oppdaget husstøvmidd allergi.. 
(-det var det øre/nese/hals legen fant den 16 mai, -årsaken til mine stadige forkjølelser og tetthet)
Ha en utekatt som stadig vil inn og ikke får lov til det... 
-strider veldig mot min samvittighet.. (-stakkars katt..)

Ja, -jeg vet at man ikke skal skaffe seg dyr om man ombestemmer seg etter en stund...
-to år i mitt tilfelle..
Men nå er jeg ombestemt... -frivillig ombestemt egentlig...
-jeg var nemlig glad for at katten ble borte i høst/vinter, -og ikke flyttet med meg hit...
Selv om jeg stadig lette etter den og satt ut mat ved huset jeg bodde i før....
-og lå våken om natten og lurte på om den hadde sultet ihjel...-var skadet eller noe...
"Stakkars Lille pus"-tanker...

At det ikke helsemessig heller er lurt å ha den viste jeg jo ikke før nå...
-og det gjør igrunnen ingen forskjell heller...

Jeg har svart samvittighet... -uansett... 
-dette er ikke noe gøy...
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...