fredag 1. mars 2013

Gratulasjon...

-på sin plass idag :)
Begge guttene mine har hus i tankene på denne dagen..
Den første har fått nøkkel til sitt nye bosted... 
-og familien der skal snart ta fatt på jobben med å gjøre det til sitt...
Litt overveldende kanskje nå første dagen... -det blir alltid litt mer jobb en først tenkt..
Og når store forandringer som huskjøp og flytting er realiteten...
-blir det jo ofte litt stress... -da er det ganske normalt å spørre seg om... 
"var det kanskje dette som er den berømmelige Katten i sekken"
-eller har jeg tatt vann over hodet nå???

Det er et flott hus... -og jeg så ingen sekk...-eller katt... da jeg var der å lusket utenfor.
-men jobb blir det... GØY JOBB... -med å skape det om til et hjem for familien...
En jobb som egentlig aldri blir helt ferdig... -det vet alle som er huseiere fra før...
Gratulerer iallfall... -det blir bra... -super bra :)

Den andre har lagt inn bud på hus... -og venter på svar idag :)
-håper på positivt... 
Jeg har lusket litt der også selvfølgelig... -og der blir det også litt jobb...
-og selvsagt kostnader for å gjøre det til sitt eget "hjemme"... 
Jeg håper jo de får det av helt egoistiske grunner...
siden da Lille Bumpen blir noe nærmere meg... -og lettere å treffe :)

Om alle kan gratuleres idag... -er det bare meg igjen som bor uten å eie...
Jeg misunner de den trygget de får med at her skal være "hjemme" til jeg dør...
-eller til jeg ikke vil har lyst til å være her mer...
Men er så glad for at de nå får den tryggheten... 
-nettopp siden jeg lever uten den... -og savner den noe veldig... av og til...

Det er vel en slik at "på seg selv kjenner man andre"
Nå tenkte jeg slett ikke slik for 20 -30 år siden... -og det gjør muligens ikke de heller...
Men av erfaring... -den tryggheten savnes når den ikke er der mer...
Det er godt å ha sitt eget "Hjemme"  -selv om det ofte er mye jobb med det...
-og ting som skal og må gjøres alltid er i flertall...
-kostnader er store og -lyst til andre ting føles veldig viktige...

Gratulerer så mye med Hjemme!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...