tirsdag 12. mars 2013

Esj...-snø igjen...

Lite kjekt å våkne til hvit mark enda en gang...
-jeg har jo så lyst på vår og varme...
Det har vert nydelige soldager i det siste...
-minusgradene har hatt overtaket, men solen varmer godt nå...
 Jeg har sett etter tegn (-og funnet) -på at våren snart er her...
-det spirer og gror i nye hagen hos største gutten...
Og fuglene kvitret som gale.... -bygger sikkert reir...

Jeg har reist til bysiden i dagesvis nå... 
-lørdag var det jo den Mr undersøkingen... -da kjørte min datter meg...
Søndag skulle tingene til "store gutt" flyttes i hus...
Jeg var med på turen selv om jeg bare kunne sitte å se på folket som jobbet...
-det var da jeg sjekket ut groingen i hagen... -og den intense fuglesangen...

Igår var jeg på sykehuset å tok blodprøvene..
 -jeg ble litt urolig da hun skrev ut 14 merkelapper med navnet på...
-men de skulle bare ha 9 glass... (-fort og greit)
Pappa Lille Bump kjørte meg til sykehuset... 
-etterpå tok vi turen ut til nye huset...-for han skulle hjelpe videre med opp pussingen...
Guttene hadde malt tre vegger på første soverommet søndag kveld...
Igår ble halve stuen ferdig... -de er flinke...
Jeg syns det er kjempe kjedelig med disse ribbebena mine akkurat nå...
-for jeg ville jo også gjerne hjelpe til med slik jobb...
 Opp pussing er jo så gøy... -og det å jobbe sammen slik er veldig koselig...
Koselig var det selv om jeg ikke gjorde noe videre...
-min stødige hånd var det litt bruk for... -så litt til nytte var jeg da...

Idag våknet jeg med veldig migrene... (-en stund siden jeg har hatt så kraftig)
-sto opp... -tok en pille og sov videre på sofaen til kl.14...
Nå er anfallet over... -jeg er fremdeles i pysjen...
-blir litt sånn "ullen" i hodet etter at smerten er forsvunnet...(-lett på en måte..)
Jeg har latt vær med paralgin forte så langt idag....(siden jeg tok pille for migrenen)
-må jo også finne ut om ribbeben's vondten har blitt noe bedre eller ikke....
Siden lørdag har det vert helt nødvendig å ta en del smertelindring...
-men kanskje det har begynt å feste seg igjen nå... -det som var slått løst....

Altså... -jeg vet jo ikke hva som egentlig er feil med ribbebena...
-etter fallet... -det har ingenting for seg å undersøke det...
Legen som tok MR sa jeg fikk regne med at jeg kom til å kjenne det ca 6 uker...
-første 10 dagene forverring... -og så gradvis bedring etter det...
Legen her sa: -jeg skulle være som normalt, men ikke utsette det for støt...-fall osv...
-ingen tunge løft... -eller tung armbruk... -nå som det fins en skade der...
Da kunne jeg ev. gjøre den verre... (-om brist... -kan det bli brudd sikkert.. osv...) 

Vel... -denne dagen er det full avslapp på programmet...
-jeg har ikke en eneste liten plan... -ingen må... -eller skal...-og det er jeg glad for :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...