lørdag 26. januar 2013

Uff...-faktisk :(

-jeg får IKKE til disse hersens gardinene...
Jeg bruke hele fridagen igår på å brette, nåle, stryke og sy...
-tilsammen skal det brettes, nåles og strykes 48 ganger...
-og sy 30 sømmer.... 
På 6 gardinlengder....-det er ikke rart gardiner koster litt...

Og at en silke kjole koster en liten formue...-er hel på sin plass...
-det skjønner alle som forsøker å jobbe med slikt matriale... 

Jeg begriper igrunnen ikke hva jeg har gjort galt heller...
Jeg har målt til alt veldig nøyaktig...-og som sagt brettet, nålet, og strøket...
-før hver eneste søm...
Likevell viste det seg at det manglet minst to-tre cm på ene hjørnet av gardinene...
-da jeg endelig var ferdig med de to første...

Altså når jeg måler nedover sidene er ene av de fire 2-3 cm for kort...
-hvor de cm'ne har blitt av er et mysterium...

Det frister ikke veldig å ta fatt på jobben med de fire siste lengdene...
-jeg må finne feilen og fikse den... -så jeg blir fornøyd med disse først...
Tror kanske jeg bør ha dem noe smalere også forresten...
-det ble vel mye stoff bredde til så korte gardiner...

Igrunnen ser det rart ut med gardiner nå når jeg har bodd så lenge uten...
-mulig jeg bare må tilvennes forandringen...

Jeg har jobbehelg så det uansett ikke tid til fiksing før neste fridag (tirsdag)
-og til da kan de bare henge der...-kanskje ser alt bedre ut i dagslys...

Ps: bilder kommer når jeg eventuelt blir fornøyd med resultatet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...