mandag 21. januar 2013

Startet...

-så smått med "å gjøre noe" idag...
Det er faktisk ganske skummelt å begynne på ting...
-jeg er redd for å ikke få ting til... -akutt prestasjons angst :/
Jeg har begynt "litt" med både TV benken og nye gardiner...
Hodet har en idé om hvordan (sånn ca) resultatet skal bli...
-men jeg er slett ikke sikker på at resultatet blir tilsvarende idéen...
 Det vet jeg jo ikke før jeg har forsøkt... -og da MÅ jeg jo engang begynne...

Så idag da jeg sto opp hadde jeg planen klar... 
-først fullførte jeg postkassen (smurfen) -den ble spray lakket ute i iskulden...
Så sagde jeg til en palle... -og litt til i en annen før jeg fikk problemer med sagen... 
-jeg er ganske livredd for sånne skumle motoriserte verktøy...
(-spesielt når det ikke er mine) 

Fam Store Bump hadde leid badebassenget idag så vi dro på en badetur...
-litt skuffende da det viste seg at vannet ikke var ordentlig oppvarmet...
Det ble tidenes raskeste bading... -og nesten frysihjel...
Etterpå tok vi en hurtigvisitt hjemom til mamma'n min...
 -og jeg lånte med meg symaskinen hennes... 

Nå har jeg tatt meg i nakken og klippet opp seks gardinlengder...
Alt må strykes og fikses før jeg kan begynne med syingen...
-jeg må nok sy litt prøvesømmer på en stoffrest før jeg går igang på skikk...
Jeg har aldri sydd i silke så jeg vet ikke helt hvordan det oppfører seg... liksom...

Slik utover gulvet gikk klippe prosessen til...
Her (borti kroken) ligger også min første del til TV benken... -planen er 5 til slike...
-altså tre og tre i høyden... (-kanskje 4 i høyden om tre blir for lavt)
Litt mer saging... -noen kurver, skuffer el. noe sånt... 
-samme beis behandling som bordene og stolene fikk...
+ noe jeg ikke helt har bestemt enda...-noe vent å se hva som kan blir bra :)

Som dere ser har jeg vert ganske vågal med fargevalget på gardinene...
-det blir muligens veldig bra...-eller helt forferdelig...
Det var ikke planen å ha de ensfargede sånn... -skulle vert tre ulike stoff pr. lengde...
-men så har jeg tenkt for lenge... -og ombestemt... 

Jeg klarer ikke med min beste vilje å se for meg hvordan saker blir når det er ferdig...
-jeg er alltid nødt til å prøve... og eventuelt feile... -slik er det bare...
Det er ingen katastrofe om dette ikke fungerer, da kan jeg jo bare bytte til noe annet...
-ferdig kjøpt og mer nøytralt... (og vanlig) 

Nå har jeg iallfall klart å rote til HELE leiligheten igjen...
-det spørs nå hvor lenge dette blir liggende slik før fortsettelsen følger...
Jeg har gjort nok idag...

Ønsker alle en fin ny uke... 
-vil selv helst bli bra av dette nese bestyret mitt... -det er enda plagsomt til tider...
Det kunne forresten godt blitt litt varmere utendørs også :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...