tirsdag 18. desember 2012

Endelig ferdig...

-med siste jobbehelgen dette året...
Det er alltid godt å være ferdig jobbet etter helg...
-men idag hadde jeg bruk opp alle reserve krefter + det lille ekstra...
Jeg var helt "svimeferdig" da jeg omsider kom hjem...
-så trett at det gikk minst en time før jeg fikk summet meg nok til å hvile litt...
Jeg satte meg... -og ble liksom bare sittende her i mørket...
 -klokken ble halv seks før jeg la meg på sofaen og sov en time...(-med vekking på)

Så begynte jeg på julegave innpakkingen...
-bruker å være litt julestemning å hente i det.. -jeg liker det altså vanligvis...
Det gikk heller tregt idag...-så jeg får fortsette imorgen...
Nå nyter jeg tanken på at jeg kan sitte her selv om klokken er over midnatt...
-det er jo fridag imorgen :)
Jeg har planer og ting som bør gjøres da også...
-men ingen ting jeg MÅ... -og jeg kan sove meg ferdig om jeg ønsker...
Nå stiller jeg klokke på fridager også...
-for det er veldig lite trivelig (-og unyttig) å sove bort hele dagen... 
Det føles jo alltid godt å ha brukt fri'en til litt nyttig saker...
-for desverre så gjør ikke saker seg selv her hos meg heller...
Stresset blir mindre når ting ikke venter på meg...
-det er altså langt bedre å få gjort det jeg må -og så slappe av etterpå...
 Men...-så er det jo også slik...
-jeg får mye mer gjort når jeg tror jeg ikke har noe å gjøre...
Da kan jeg finne på både det ene og det andre bare fordi jeg har lyst...
Om jeg tenker ikveld etter jobb skal jeg vaske leiligheten... 
-blir jeg trøtt bare ved tanken på det...
Om jeg derimot ikke har noe bestemt på planen...
-kan jeg godt finne på å vaske... på impuls... -og tilogmed syns det er hyggelig/gøy...
Nå vet hodet mitt at støvsuging og gulv-vask behøves her...
-det er en av planene for morgendagen...
Det var planen for ikveld egentlig, -men ble utsatt...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...