lørdag 29. desember 2012

Du grønne glitrende...

-og så videre...
Håper alle har hatt en varm, koselig og nytelsefull Jule feiring...
Tradisjonen tro...
-har omgangsyke og influensa'n vert på besøk her også denne Julen...

 Jeg og flokken min har altså denne lite velkomne juletradisjonen...
-jeg tror forresten det er flere's flokker som sliter litt med samme tradisjonen... 

Iår gikk vi klar Julaften...-alle var friske... 
-og alle (nesten) var samlet hjemme hos fam. Store Bump :)
Jeg hadde jobbe Jul, så det ble litt til og fra for min del...
 -men vi koste oss med veldig god mat... -en mengde flotte gaver ble åpnet...
-og alle var fornøyde, mette og glade da kvelden ble julenatt...

Jeg fikk flere ting på ønskelisten min... -og ble både overrasket og veldig glad :)
-men her er de to gavene som var desidert finest å få...

Kule som Lille Bumpen har laget i barnehagen sin... 
 -og denne søte pingvinen har Store Bumpen laget i sin barnehage :)
Jeg hadde invitert hele flokken til sen (etter jobb) middag hos meg 1 Juledag...
-skulle være 12 stk til bord's var meningen.. 
Sørgelig nok måtte Fam. Lille Bump melde avbud pga. denne "juletradisjonen"
-så vi ble bare 9 stk... -med mat nok til 15...minst...
2 juledag's morgen reiste julegjestene hjem igjen...
-jeg hadde da fri og fam. Lille Bump var blitt friske igjen så da kom de på middag..
Da var det Fam. Store Bump som lå under for "juletradisjonen" 
-noen med omgangsyke og noen med feber og influensa...eller begge deler...
Store Bumpen var relativt frisk så jeg lånte han noen timer på ettermiddagen...

Kvelden 2 juledag ble jeg ganske så "uggen"...-og slik gikk alså årets romjul's dager...
-jeg har levd på ritz kjeks og bittelitt vann...

Idag våknet jeg og konstaterte at det hele var over for denne gang... 
-og det ble derfor en liten bytur i ettermiddag/kveld...
Koselig med en tur..-når en ikke har vert lenger en ut på trappen siden 1 juledag...
-jeg måtte på litt shopping siden det plutselig ble siste frist idag...
Til å kjøpe dette...
 Jeg fikk gavekort til Jul -butikkene i Bergen hadde nå bare bittelitt igjen...
-og jeg fikk beskjed om at de skulle bytte leverandør så det gjaldt å handle raskt...
Desverre var de røde kaffekoppene jeg ville ha helt utsolgt...
-da ble det kjøpt krus istedet... (-litt "error" når jeg egentlig ville ha kopper)

 Jeg fikk forresten en gave som "sjefen" min ønsket seg for meg også...
(-ikke av sjefen..-for all del....)
 -men muligens giveren(e) også har fått med seg at jeg er litt av en trøtting...

Den virker helt supert... -jeg testet den 1 juledags morgen kl. 06.15...
-jeg tviler på at det går å venne seg til lyden av denne her...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...