lørdag 17. november 2012

Rot og skrot...

-har jeg vist samlet i mengder de siste årene...
Eller en del av det som nå betegnes som skrot... 
-har jeg faktisk drasset med meg gjennom mange flytter før også...
Det har vel blitt slik at når ting først er pakket ned så pakkes de liksom aldri ut igjen...
-jeg har stuet sakene inn i en bod og så har de ligget der til neste gang...
Boden ryddes og flyttes vanligvis til slutt i prosessen.... 
-og da er jeg rimelig lei av det hele og så blir det lett stuet "på vent igjen"

Idag har jeg altså (delvis) ryddet ut av en bod...
-fått sakene i hus her... -og plassert dem midt i veien for meg hvor jeg enn går...
For denne gangen skal en virkelig stor opprydding gjenomføres...
Jeg fant bl.a videofilmer fra "før i verden" 
-hele 5 vakum poser med klær jeg alldeles ikke har brukt de siste 3 årene...
+ blonde gardiner, soveposer, og mye annet "en gang i tiden -kjekt å ha" rot...

Igår ( på "slapp off" kvelden) -tok jeg for meg en kommode...
-den har vert brukt til bl.a baderoms oppbevaring, nattbord, kjøkken innredning...
-nå senest kombinert verktøy kasse, førstehjelp skrin og lager plass til baderomsting..
 Den har fått hard medfart i iskalde gangen i huset...
-og burde nok regnes som skrot...
Men så har jeg jo ingen nattbord... 
-ingen verktøykasse og ikke førstehjelp skrin her...
Men litt svart beis hadde jeg igjen etter den andre møbel behandlingen...
-så da fikk den seg et strøk likegodt :)
Nå er den "ny" igjen... -skal få nye knotter med tiden...
 Mitt Kombi nattbord/verktøykasse/førstehjelp skrin
Det er så veldig grei å vite hvor hammeren er...eller skrujern og sånt...
-og også hvor jeg finner plaster når det behøves...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...