fredag 21. september 2012

Morgen himlen antydet endelig en ordentlig godværsdag...
-og slik ble det heldigvis... 
Jeg sto opp grytidlig bare for å høre på radio...
"Morgenklubben med Loven & Co" hadde sin sending her fra Austevoll idag...
-det måtte jeg jo bare få med meg...
Jeg skulle jo strikke lue.. -og passe Frk. Bumpen...
-så jeg tok kameraet med og gikk opp der ca. halv åtte.. 
( -jeg hadde jo vert våken lenge da..)
Fine høstfarger...
Store Bumpen sto i vinduet å så mamma'n kjøre på jobb...
-da jeg kom oppover...
 -fikk også med meg solens første stråler over berget her...
 
Store Bumpen og pappa'n kom seg etterhvert avgårde til sitt...
-da var det Besto og Lille Frøkens dag :)
Hun kommer seg rundt over alt nå denne lille frk..
Opp å stå er jo kjempegøy... 
-men ikke alltid hun vet hvordan komme seg ned igjen...
 Det kreves en del av den som passer på denne lille skrotten...
-slett ingen hvile.. -siden hun er litt overalt...-hele tiden...

Jeg fikk likevell strikket den luen ferdig... 
-og så lærte jeg meg å hekle -på ordentlig... 
Satt der å tenkte på hva bestemor hadde sagt om hun hadde sett meg idag...
-hun prøvde iherdig en hel påskehelg å lære meg heklekunsten...
Siden det har jeg sagt at jeg ikke kunne hekle...
-og nå ca. 37 år senere gled endelig kunnskapen på plass...
 Det hadde forresten vert fint om hun hadde fått møtt Frk. -og Lille Bumpen også...
-hun samlet jo på alle sine etterkommere... (-og var så glad for hver nye som kom)

Ønsker alle en God Helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...