onsdag 26. september 2012

Flytte historie...

Jeg skrev jo igår at jeg har litt flytte historie...
-tenkte litt gjennom hvor jeg har bodd og hvorfor all denne rekingen har foregått...
Det har ingenting med rastløshet eller misstrivsel å gjøre....
-det har bare blitt slik av forskjellige årsaker... 

Her kommer altså en liten oversikt over mine forskjellige "hjemme"
  1. 26 des 1999   -flyttet til "konge på haugen" huset i Vik
  2. Juli 2000      - til en rød gård i Småland.... -som å vere i Astrid Lindgrens verden...
  3. Aug 2000      -til en liten leilighet i det blå huset på Järnvägsgatan i Rydaholm
  4. Jan 2001      - til Smålandsgt i Olofström... -siden jeg jeg skulle begynne på skole...
  5. Juli -02        -til huset i Olofström.... (det som fremdeles er mitt mareritt)
  6. Juni -03       -til huset på Fagerbakke...som leides usett og ikke gikk å bo i...
  7. Aug -03        -Kjellerleilighet i Hanøymyra
  8. Juni -04       -til en hytte i gamlebyen Fredrikstad (jeg hadde fått vikarjobb)
  9. Aug -04       -1 leilighet i Moss
  10. Nov -04       -2 leilighet Moss
  11. Jan 05         -tilbake til 1 leilighet Moss
  12. April -05      -tilbake til 2 leilighet Moss
  13. Mai -06        -til Bergen (Landås)
  14. Aug -06       -leide et kjempehus på Hatlestad terrasse (for et år)
  15. Aug -07       -til en 45 kv. leilighet på Fanahammeren.
  16. Juni -09      -Haugastovo -hvor nå jeg bor...-en liten stund til..
Jeg har trivst ganske så bra de fleste plasser jeg har bodd...
-bortsett fra Nr.6 -og Nr.11 som var veldig lite å skryte av...

Tiden på Nr.2 er nok den jeg har aller mest minner fra...
-jeg flyttet (midlertidig) inn hos et utrolig hyggelig ektepar der... 
Hun 76 -Han 84 år tror jeg  -og de hadde bursdag på samme dag de to...
De hadde mat...-veldig god mat... -og alle måtte spise (mye)
-hun bakte kaker nesten daglig... -stekte kjötbullar av blandfärs eller elg...
Hun kokte på järnspisen...-den gamle som hun eller han fyrte i hver morgen...
-de dyrket sine grønnsaker, -førte nøye regnskap over regnet, årstidene osv...
Gamle Torstein tok meg med for å se på "Varjgropen"...Mariannelund..osv.
-han var søkenbarn eller ett hakk fjernere i slekt med Astrid Lindgren :)
De snakket som i "Emil i Lönneberga" også...-det var som å vere hundre år tilbake i tid...
Siden var jeg der på besøk minst hver annen helg.... 
-de to første årene jeg bodde i Sverige...
De hadde en trapp utenfor glassverandaen...( -jeg er jo svak for trappesitting) 
-hver morgen satt jeg på den trappen å drakk kaffe fra en solgul Höganäs kopp..
(-jeg er litt svak for Höganäs kopper også...faktisk)
Forresten så satt jeg der på trappen til alle døgnets tider egentlig...
-drakk kaffe, røykte...-nøt av naturens mange lyder.. -og skiftninger...

Nå har jeg kjørt Fam. Lille Bump til båten...-flyet deres går om 25 minutt...
-jeg var innom å kjøpte med meg en beis -og to malekoster på hjemveien...
Planen er å friske opp mine gamle møbler litt før denne flytten...
Jeg vurderer om jeg muligens skal kjøpe meg ny sofa da... 
-min gamle er ut-sittet for lenge siden... 

Nå venter jobben snart... -så jeg får komme meg i sving litt her...
Ha en fortreffelig dag..alle sammen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...