fredag 3. august 2012

Det er mye...

-en kan begynne å fundere på... 
Sko...for eksempel... 
-noen har jo skikkelig sko dilla...
Det har da ikke jeg... -heller motsatt tror jeg...
-jeg er oftest mest glad i de gamle gode utgåtte skoene...
Men... fordi jeg jo innvesterte i nye igår... 
-begynte jeg jo å tenke på hva som egentlig fins fra før av den sorten..
Som damer flest tenker jeg jo alltid at jeg ikke har noe passende når jeg skal noe... 
Så har jeg skaffet meg en skikkelig sko oversikt...
Etter nøye gjennomgang kom jeg frem til at jeg har 21 par sko...
-av veldig ymse kvalitet :) -og noen er faktisk ikke engang mine...
-bare lånt og siden "adoptert"...
Her er "spring på tur" skoene...de gamle (faktisk ganske slitte likevell)
-mine "meg og Lukas" grønne croggs...
Sommer favoritten dette året (ballerina-sko) 
Jobbeskoene (helt utgåtte)...
-de som ble parkert da de brune flyttet inn...-glemt å putte de i containeren... 
 Som damer flest liker jeg litt helhøyde...
-verre er det at jeg så og si aldri bruker sko med hæler...
Jeg har da opparbeidet meg et lite utvalg av sko/støvletter gjennom årene...
-disse gjør fortsatt nytten når det behøves... 
-de nydelige på bildet nederst tilhøyre er ikke helt iorden lenger...
Jeg "gråt meg til dem" i gave fra min datter en gang for mange år siden...
-høye hæler... -ble faktisk nektet å bruke dem på danskebåten...
(da de var redd for at jeg skulle skade meg i sjøgang) 
Her er mine vintersko... 
-eh.. Putten...-jeg har jo hatt de på lån så lenge nå at de regnes vel som som mine...
(altså det første bilde til venstre)
Her er de en gang til... -jeg har brukt disse brune semskede hele vinteren og våren...
-de er nå helt utgåtte... -men har vert utrolig gode og behagelige jobbesko dette...
De nederst til venstre er også veldig gode vintersko...
-nå ble de brukt som erstatning for støvler da jeg klippet med kantklipper...
så de ble litt grønne og behøver nok en oppfrisking før vinteren kommer...
Nederst til høyre... Ekte fjellsko... -er såpeglatte på vinterføre...
Her er mine Askepott sko :)
-og noen andre par som faktisk aldri er ibruk...
-det vil si...-sorte sandalene brukes om det blir varmt...
-de andre slippers sandalene er nokså utgåtte så de har sikker gjort sin nytte...
Blå i mitden nede er ikke mine...-tror jeg har berget dem fra å gå i søpla en gang...
De sorte ble kjøpt på nett for noen år siden og passer ikke til meg...

Altså...dette er mitt sko utvalg pr. idag...
-jeg skulle kanskje kjøpt meg støvler en eller annen gang...

 Nå har jeg skikkelig orden i skoene mine...
-det vil si... -noe av dette skal i søppeldunken etter hvert... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...