tirsdag 3. juli 2012

Natten...

-varte nesten to timer :/
Våknet med et rykk...
- i drømmen var noen etter meg... -rakk såvidt å låse meg inn i bilen før jeg våknet...
Da begynte jeg med et "nyse-maraton" -så her sitter jeg...
-og venter på at nesen roer seg ned igjen...

Det er (tror jeg) en god stund siden jeg har måtte opp midt i natten pga. nysingen...
-jeg har jo et helt register av andre saker som også holder meg våken nattestid...
-så det er ikke så enkelt å huske helt... 

Jeg hadde den lørdagsfølelsen igår (mandag) -sikkert fordi jeg jobbet helg...
Jobbehelgen gikk usedvanlig greit forresten...
Det var nesten som i gode gamle dager... 
-da var jobbehelgene nesten alltid koselige, selv om det var travelt og en del stress...

Min lørdag (mandag) har bestått av perler, nål og tråd,  papir og fargeblyanter..
-jeg er altså begynt å perle dette bunads-beltet...
Det bød på problemer... (ikke syingen, den er enkel)
-bare det at jeg blir liksom ikke fornøyd uansett hvor mye jeg prøver...
Jeg begynte så fint med samme mønster jeg har på det gamle..
(jeg må perle ca 6-8 cm før jeg ser hvordan mønsteret blir) 
-det ble ikke bra (syns jeg)
Så jeg tegnet nytt mønster og prøvde igjen....
-det ble heller ikke så bra (tror jeg)
Frem med ruteark og fargeblyanter igjen...-og noen flere mønster ble tegnet...
Det er en hel jobb å rekke opp igjen så jeg vet ikke helt om jeg skal gjøre det...
-men så er det jo slik at når jeg først skal lage nytt... 
-vil jeg jo helst ha det fint, og det bør passe til brystduken også (syns jeg)
Så nå står jeg litt fast.. 
-bestemte meg for å sove på det og se på det på nytt imorgen (altså idag)

Den "sove på" ble lite av da...
-men, jeg skal la det hvile en stund før jeg tar det frem på nytt...
Jeg er så håpløst ubestemmelig...

Nå har jeg sittet her på vent 1 1/2 time...
-nesen er normal nå, så jeg kan sikkert trygt gå å legge meg...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...