søndag 29. april 2012

Grøss og gru...

-jeg liker ikke slutten av april...
Det er skikkelig utrivelig å grave i saker jeg helst ikke vil se...
-og det er hva som MÅ gjøres i disse selvangivelses tider...

Jeg vet faktisk slett ikke hva jeg skal gjøre med eledigheten...
-å få det ned på papir er en ting...
Noe helt annet er at jeg gjentar det hele år etter år uten å komme av flekken... 
 Altså... -jeg eier et hus... -som står og forfaller i Sverige...
Jeg har egentlig sagt fra meg huset...
 -bedt banken overta, -og selge det...
Så hender ingenting :/
-jeg får ingen svar på mine henvendelser...
Og eier fremdeles, -på alle papirer...skatteansvarlig for det både her og i Sverige....

Jeg har forsøkt(når det ikke var utleid) å selge huset siden 2003 uten resultat...
-nå har det stått tomt i nesten to år...
Det er frostskadet etter at kraftselskapet stengte av strømmen...
-da leieboerene jeg hadde ikke betalte regningene sine...
Kraftselskapet ga ikke meg noe besked om dette før etter 4-5 mnd...
-og da var skaden skjedd og leieboerene stukket for lenge siden...
De betalte forresten ikke meg husleie heller 
(-den skulle gå rett inn på konto til lånet)
De er fremdeles skyldige 99200kr etter litt over to års leie...
-men de er jo sporløst forduftet....
Selv har jeg ikke vert "hjemme" der siden 2007

Hele denne elendigheten rotes altså frem i lyset nå...
-jeg blir påminnet om min utilstrekkelighet...
Og alt som ikke ble som jeg hadde tenkt...usj..-og som jeg ikke finner løsningen på...
-det hadde vert greit med et hull i bakken å gjemme seg i innimellom...

Min lyst på "egen bolig" blir latterlig og helt meningsløse drømmerier...
-siden jeg jo allerede eier dette huset...
Som i en perfekt verden skulle stått her jeg bor nå...
 -og ikke ca 160mil borte i annet land til og med...

Jeg har altså helt ved egen hjelp rotet meg opp i denne suppen...
-så det finnes ikke synd på meg...
Noen ganger gjør folk helt idiotiske ting bare...
-og tar valg som senere ikke blir som en har tenkt...
Selv om jeg vet alt dette... 
-er det likevell ganske så ubehagelig å se det hele på papiret...
-nå skal jeg bare gremme meg skikkelig over det en stund...


Det er godt Mai måned er like om hjørnet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...