lørdag 17. desember 2011

Oppdagelse...

Jeg fikk altså svar på hvorfor jeg er så dårlig for tiden….
–om det gjelder hele helsetilstanden og fullt og helt vet jeg ikke enda, 
men i allfall fant legen en ”error” i går… 
Det viser seg (i blodprøver) at stoffskiftet er lavt… 

Jeg har hatt den diagnosen og gått på medisiner for det siden 1989... 
-så det er i grunnen gammelt nytt… 

Det nye er at jeg har vert så borte vekk
at jeg har glemt å ta medisinen min som jeg skulle (en hver dag) litt for mange ganger… 
-og det har definitivt ikke gjort helsetilstanden noe bedre...


Jeg er såååå skuffet og lei meg over meg selv for dette…. 
–her har jeg gått i månedsvis og bare blitt verre og verre,
og så har jeg påført meg dette helt selv… 
Det viser seg ved fintelling av pillene mine... 
-at jeg faktisk har glemt ca 30 dager på de siste tre månedene… 
Hvordan det var med de tre månedene før det vet jeg ikke, 
-men prøvene var fine i september ifølge legen….


Jeg vet jo at jeg møtte noen form for vegg...
[som det vistnok kalles på fint]
-ett eller annet sted etter alt stresset i sommer...
-med alt dette som plutselig ble den nye virkeligheten… 
-og at jeg taklet det hele heller dårlig... 

Men at det har vert så ille med meg føles som et tungt slag i dag… 
-jeg er klar over at jeg stadig kjøpte mat for så å glemme å spise, 
-at jeg strevet meg nesten i hjel med å holde oversikten over alt… 
-at nattesøvnen og humøret ble borte… 
-og at noe hverdagsliv uten om jobb også ble historie etter hvert…. 

Men likevel kom denne ny oppdagelsen som et sjokk… 
-jeg har faktisk ikke vert klar over at det har vert så ille fatt med meg…

Det er jo i grunnen positivt at jeg nå vet hva som feiler… 
-jeg tar mine piller og etter hvert vil nok kroppen komme tilbake til normalen igjen…   
Dette er en ”error” jeg kan fikse igjen… 
-så egentlig burde jeg vert glad…

Men det føles trist (i det minste for stunden) at jeg har selvpåført meg dette…
-jeg behøver nok kanskje litt tid på å svelge (eller godta) det hele…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...