tirsdag 27. desember 2011

Julehelg...

-og høytid ferdig feiret...
Det er ikke så mye å fortelle om det....
Julekvelden var koselig, rolig og grei her i huset...
-alle ble glade, fornøyde og mette...veldig mette :)
Vi ble trøtte å slitne alle sammen egentlig (ikke bare jeg) 
-det tar på kreftene å åpne pakker, få så mye fint og dele gleden sammen...

Det kanskje aller mest koselige (og nye for meg) var nok bygdas juletradisjon...
Hvert år på Julaftens formiddag (kl.11) går folk "i løo" for å treffe nissen...
-vi sang for nissen og så kom han med sekken full av gaver til alle barna...
Koselig Juletradisjon (om jeg var barn igjen hadde jeg nok trodd på Nissen)

Her litt bilder fra dagen...
-som en kan se var det dårlig med snø dette året...
Lille Bump klar for å møte Nissen for aller første gang...
Store Bump og mamma :)
 Lille Bump og pappa :)
Ohh pakke fra Nissen... 
-tror dette var "mamma Lille Bump's" første møte med Nissen også... 
 
 Og joda Nissen hadde truffet veldig rett med "Bumpe" pakkene...

Wow -snill type det der... (-ser det ut som Lille Bumpen tenker her)

 Det er flott å samles slik så får man ønske God Jul til alle også...
-jeg er veldig glad for at jeg fikk oppleve dette...

Nå i skrivende stund herjer storm nr 2 utenfor veggene her...
-den har faktisk holdt meg våken nesten hele natten...
Huset her er definitivt ikke glad i denne vindretningen...
-det er da naturlig nok ikke jeg heller :(

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...