lørdag 19. november 2011

Gass og sånnt....

Fysj...-for alt som ikke blir som JEG har tenkt... 
Det blir bare stress :/
Saken er at jeg har hatt en gassovn på lån ganske lenge...
-den har vert HELT (nesten) "livreddende" i ishuset her... 
Så da den skulle tilbake til sin eier igjen igår måtte jeg jo investere i en ny...
-selvsagt- 
Det var jo igrunnen ikke noe stort problem  
(bortsett fra at det var ganske dyrt)
-trodde jeg altså...

Men så er det jo slik at det meste ikke skal vere så enkelt...
-noen jeg igrunnen burde ha forventet...
Men altså...-min nye gassovn overrasket meg faktisk en god del igår kveld...
-og det var ingen positiv overraskelse...
Jeg ble ganske så vettskremt av hele innretningen...
-den ville liksom ikke det jeg ville....
Ble redd hele huset skulle gå i luften her da den ikke fungerte som den skulle...
-jeg bestemte at jeg absolutt ikke vil ha den ovnen, ikke den typen...
Jeg hadde nok aldri følt meg trygg på den...

Det ble en grusomt iskald kveld...
-og skikkelig irriterende siden gassen var i hus og ovnen stor der liksom...
Jeg følte meg ganske så feig som ikke våget å prøve igjen...
-om den kunne virke etter planen...
[Muligheten er veldig tilstede for at det var jeg som ikke kunne med den bare]
Feig, og irritert over kulden har jeg idag stresset verre med å få tak i en ny ovn...
Her ute i distriktet viste det seg veldig vanskelig...
-jeg har tatt minst ti tlf'er frem og tilbake...
-INGEN...-hadde ovner på lager...
Da jeg var ferdig å søke på nett og nesten klar til å prøve å skaffe meg en fra bysiden..
-var "pappa store bump" på fergen hjem igjen...USJ :(

Enda diverse tlf. samtaler og nå er omsider ny ovn innhandlet...
Den befinner seg stadig på bysiden...
-jeg har kjøpt usett sak :/
Når og hvordan den skal komme seg hjem til meg får faktisk løses en annen dag...
-jeg håper bare den er veldig "idiot sikker" i bruk...
Og at den fungerer problemfritt og uten eksplosjoner....

Ellers har dagen også bestått av mer uvettig pengebruk...muligens...
-enda jeg ikke har vert utenom døren hele dagen...
Jeg er i det minste et skritt nærmere "ferdig med julegaver"
(-om den tingen går etter planen da... -noe man jo aldri vet med sikkerhet)

Jeg skal snart legge stresset i en boks...
-ta en varm avslappende dusj..-eller bad...
Så blir det "Bygdakveld" -og årets første pinnekjøtt middag :)
-jeg må bare finne ut hva jeg skal ha på meg først...

Ser fram mot en hyggelig kveld...
Ønsker alle rundt omkring en hyggelig og stressfri kveld/helg også :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...