lørdag 26. november 2011

Besøk av "Berit"

Nå skulle det jo vert dagens lys (i min ønskeverden)
-hadde vert spennende å tatt litt bilder nå når "Berit" raser utendørs...
Jeg har jo ikke tatt noen bilder på over en uke...
-og det er sikkert rekord for meg...
Kjedelig med blogg uten bilder også, jeg burde skamme meg egentlig...
-det gjør jeg da IKKE... 
fordi atte
Noe kan jeg ikke legge ut bilder av (i disse juletider)
-samt at denne ukens sysler og min verden i øvrig har blitt foreviget før... 
-flere ganger...

Jeg har hengt opp to adventstjerner...
-den gamle vanlige i kjøkkenet, -og en nyinnkjøpt (idag) i stuen...
Jeg må rigge til litt mer med ledning til den nye... 
-stikkkontaktene er jo aldri der en behøver dem mest [merkelige greier]...

Jeg tok med meg hjem hus og hytte kataloger for en uke siden...
-jeg tenkte at det jo kunne vere greit å se litt, bla litt...
Den dagen var jeg litt i ekstra modig modus...
-og tenkte at det muligens kunne la seg gjøre å bygge seg et bittelite eget hus...
Men jeg kom raskt tilbake til mitt vanlige "feige" jeg, og tenker at det er en umulighet...
 -så modig (dumdristig) er jeg bare ikke...
He,he...-det hjelper så lite å late som jeg er det også...
-for det varer bare en dag eller to (hver gang)
Jeg har slett ikke lyst å bli boende her for evig og alltid...
-men jeg har heller ingen lyst til å bo meg ihjel i eget hus (tror jeg)

Jeg pleier (pleide) å si at jeg ikke er redd for noenting...
"nesten"
-det stemmer bare "nesten"...-når jeg tenker etter...
Jeg er ikke redd for: 
stormer, mørke, å bo alene, mus og rotter, hunder, veps,
- og sånne vanlige ting folk er redde for....
 Men derimot er jeg redd for:
Høyder, edderkopper, å bli forelsket...
-og for å ta "store langtids valg" i livet...
Jeg øver meg på høydeskrekken og edderkoppene, 
-det har blitt mye bedre med årene...

Ønsker alle en god natt og håper "Berit" ikke herjer for mye rundt om...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...