torsdag 1. september 2011

Utrolig men sant....

Jeg fikk vite at "Putt'n" faktisk hadde kjøkkenbenken full av nystekte skillingboller...
-den natten jeg våkna og ikke fant mine nystekte "drømmeboller"...
 Er det noe telepati på gang her....
Er det muligens noen som har hatt full fyr i baker ovnen sin siste døgn ??
-eller dårlig batteri på røykvarsleren...??
He he... 
Litt usikker på tolkning av den gamle damen som malte veggen...
-i huset som jo i drømmen var mitt (men helt ukjent for våkne meg) 
Jeg håper at jeg slipper drømmer og nattlig tull fremover...
-det er så slitsomt...

Den virkelige årsaken er at jeg ikke har kontroll tror jeg....
-egentlig er det jo det jeg drømmer om også...
Jeg strever meg nesten ihjel for å ha kontroll på saker og ting...
-det er faktisk i jobben jeg ikke henger med som jeg burde...

Og det er jeg som definerer "burde" i akkurat det...
Mitt "burde" er muligens mere en det som forventes av en vanlig dødelig...
-saken er at mitt "burde" nå er langt dårligere en det var for noen mnd. siden...
Jeg har faktisk prøvd opparbeide meg og beholde oversikten disse snart tre månedene..
-men det ser ikke ut til at jeg klarer det samme hvor mye jeg prøver...
Faktisk kommer det til å bli verre etter hva jeg forstår...
-det skremmer meg noe fryktelig...


Mennesket er en merkelig skapning...
"det går seg til" har jeg hørt nå ganske lenge...
Og det er igrunnen sant at det gjør...
-man kan venne seg til dårlige løsninger også...
Jeg burde kanskje senke mitt behov av kontroll, av å forsøke å henge med...
-når det faktisk viser seg umulig å klare det...
Men jeg kjemper (på hjerte og sjel planet) imot den biten alt jeg makter...og litt mer...
Jeg vil ikke venne meg til dårligere når jeg faktisk vet det kunne vert, og har vert bra...
Jeg liker faktisk ikke å vere uvitende om ting...
Jeg foretrekker å kunne svare på eventuelle spørsmål jeg får...
-vere forberedt og kunne virke trygg på det jeg gjør...
Det er hva jeg forventer av meg selv...
-mulig jeg forventer/forlanger for mye, men jeg bare er sånn...
Personlighets forandring må til tror jeg....

 Forresten har jeg klaret av denne dagen uten soving etter jobb...
-har planer om natt soving nemlig...
 Det er tidlig vakt imorgen... og fredag..


Sitt ikke inne når alt håp er ute :)
-ting endres muligens...og forhåpentligvis...før eller senere...
Det kan jo hende det faktisk går seg til...på skikkelig vis...


Jeg føler det slik ikveld...og har vert så ærlig jeg kan...
-og muligens mer en jeg burde...
Og ærlig skal man vere (i følge meg selv) 
-for med ærlighet og god samvittighet får man sove om natten :)
Om jeg faktisk føler det samme om en dag, uke eller et år.. 
-vet jeg jo ingenting om...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...