lørdag 24. september 2011

Har fått...

-to kasser med Norgesglass...
"Tusen takk" til min snille fetter :))
Jeg har tatt ibruk et til blomstervase, -passer utmerket til det...
-og ikveld har jeg tatt ibruk to til...

Det er nemlig en liten "gjenbruks" plan på programmet... 
-eller,vil si... -jeg vet [har planlagt] hele planen men er fremdeles på vent litt til...
En uke til minst...
Jeg må en tur til Bergen (sentrum sikkert) for å kjøpe noe jeg behøver...
-og jeg må ta den stor oppryddingen i huset her først...
Altså, -fullføring av plan på vent til oktober...
-jeg liker ikke å vente... -kan ikke fordra det egentlig :/
Jeg er litt slik at ting skal bli gjort [helst igår] 
-når jeg endelig får bestemt meg for at jeg vil, eller har lyst til å gjøre noe....

Men tilbake til de to... 
-de er nå fyllt opp med tørket sopp...
Traktkantareller i det ene... -og Gul Trompet Kantarell i det andre...
Jeg tror begge glassene er to liters, -altså ganske store...
-men jeg tror jeg behøver (vil ha) noen mindre glass også etterhvert...
I kassene jeg har fått var noen riktige "funn" også...
-et par glasstyper jeg [iallfall] ikke har sett før :))
Blir spennede å gå gjennom dem på ordentlig når jeg får plass og tid...
  Små glass får komme etter hvert...
-jeg har jo ikke riktig greie på hvilke størrelser og typer som egentlig finnes...
Men jeg har sett "kvart" og "halv liters" også...-om de da blir målt i liter ??

Se det...-var jo bare å Google litt :))
Jeg er da den stolte eier av de to største typene her...
-noen klare og noen i den blågrønne fargen lengst til venstre...
Jeg liker de klare best (passer best til prosjektet)
-vasen er i den blågrønne fargen :))
På Google fant jeg ut at Norgesglassene finnes i minst 6 ulike størrelser...
-og et bilde av det ene "funnet" mitt...
Norgesglass av den eldre typen, med smalere åpning...
-det andre "funnet" er ikke Norgesglass, det har en annen tekst...
Jeg skal nok google litt på den også etter hvert...
-for det er greit å vite for en som ikke vet :)
Nå god natt... 
-desverre ingen stavekontroll på dette innlegget :/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...