onsdag 21. september 2011

Fint...

-å vere inne ikveld....
 Det er ufyselig høstlig, regnete og blåsete ute...
-jeg sitter her med teppe rundt meg, og er kald likevell...
Brrr 
Er redd det blir en laaaaang og utrivelig vinter...
-når kulden sniker seg inn her allerede nå... 
Desverre skulle ikke huset jeg har spurt på (og håpet på) leies ut...
Så da er jeg tilbake på "rute ett" -og får gå videre fra start...igjen!! 
-ingen nye muligheter på lager heller som jeg vet om...

Igår etter jobb passet jeg "Lille Bumpen" noen timer...
-foreldrene ville ut på en sopptur igjen...
-de fant dette :)
Nå er det merkbart redusert for de har hatt sopp til flere måltider idag...
-tror ikke det blir noe igjen til tørking av deres fangst...
Jeg skal ut å sanke for tørking når det engang blir noenlunde tørrvær og fri samtidig...
Lille Bumpen fikk selvsagt for seg å skrike av sine lungers fulle kraft da jeg passet...
-han var litt snuete og hadde nok mageknip...-det ble ikke bedre av hylskrik :( 
[eller mulig han bare ville ha mamma'n og pappa'n sin... -bortskjemt'n]
[-en søt "liten bortskjemt" denne "lille pip pip'en" da... -her på pappas arm]

Store Bumpen min har vert hos doktormannen og  fått "medusin" idag...
  -han har hostet og vert ute av form lenge stakkar...
Ikke så greit å vere liten og syk uten å kunne forklare hvor "vondt'n" sitter :(
Men se så fin han ble med storegutt sveisen sin... 
Han er så utrolig herlig :)
-en fryd å få litt tid sammen med han innimellom....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...