fredag 2. september 2011

Dagen lille sukk....

Kunne godt tenke meg et glass vin ikveld...
Jeg føler meg ganske så...tja??
Egentlig så vet jeg ikke helt hva jeg føler...
-mest som jeg ikke kan våge å føle noenting sikkert...

Jeg har vert med på nye steder idag...på jobb...
-møtt og hilst på 13 mennesker og fått et lite innblikk i deres liv...
Jeg føler meg innimellom som en kameleon...
-de kan jo skifte farge etter omgivelsene har jeg hørt...
Jeg driver å "toner meg inn" etter folk jeg møter...
Føler meg frem til hvordan best å møte/bemøte hver enkelt person...
-for å gjøre "MØTET" så bra som mulig...
 
Nå har jeg dagens info, observasjoner og følelser påtrengende nært...
-jeg vil ikke tenke gjennom og "smelte" [plassere i hjernens lager] dette idag...
Forresten er hjertets lager også involvert...
Jeg ville jo ikke bli involvert og kjent med [bry meg] med alle disse...
Man påvirkes jo av alle man møter...
-og jeg orker ikke helt å gi plass til alt dette på en gang liksom...
 
Planen er jo at jeg skal gjøre de ulike møtene gode...
-samtidig tar jeg imot og til meg, -deres ulike plager...
Det skjer ubevisst fra min side og jeg skulle ønske jeg kunne slippe å vere sånn...
Det er mulig jeg mangler en slags sperre for å stenge ute det tunge... 
Det blir litt som i denne teksten til Bjørn Eidsvåg...
 
Det er heldigvis ikke slik at jeg bærer med meg alt hele tiden...
-det inngår litt i den kameleon greien... 
Altså alt jeg vet om vedkommende kommer frem i denne inntoningen før mitt hamskifte,
-med det samme jeg stiger inn i vedkommendes hus....
Når jeg vell er kommet ut derfra er jeg vanligvis bare meg igjen...
Men for hver ny person tar det vanligvis en del tid (dager eller uker)
-før jeg får orden på og kontroll over plasseringen av personen [hos meg]
 Jeg behøver info om så mye som mulig av bakgrunn og historie...
-for å kunne tolke og plassere riktig også...
Det var 13 hyggelige personer jeg møtte idag...
-alle på sin ulike og unike måte...
Jeg har fått trimmet smile rynkene mange ganger i løpet av dagen...
-og jeg er velkommen tilbake sa flere av dem...
 Jeg vet ikke om jeg er stor nok til å romme så mange som fins rundt omkring...
-og samtidig klare å beholde meg selv i det hele...
"Frykter jo også for kaos på kameleon lageret"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...