mandag 29. august 2011

Uke start....

-våkna faktisk opp til en vidstille verden idag...
Litt merkelig å sitte ute på trappen uten den vanlige blåsten rundt ørene...
-var som et lite vakum i min lille verden...
Varte ikke lenge før vinden kom tilbake...
-den holdt bare pusten et lite øyeblikk sikkert....
Nå er verden normal igjen...
-forresten er det nesten blå himmel og sol idag...
Det går likevell sakte men sikkert mot høst....

Jeg venter på å starte jobbeuken nå...
-slett ikke med lengsel...bare bittelitt smerte :/
Altså jeg har litt vondt i magen også idag...
-noe jeg har hatt litt til og fra i det siste, men jeg håper stadig "det går seg til"...
Jeg klarer meg gjennom vaktene selv med magevondt'en...
-eller jeg kjenner ikke noe til det når jeg først er igang...
[rekker ikke kjenne etter da]
Mulig det er en av fordelene med at alt går i ett hele tiden....
-som fra sen kveld til tidlig morgen vakter...
Da er det ikke tid til noe reflektering over vondt'er...
-har mer en nok med å lande etter vakt, muligens sove...for så å komme seg igang igjen..
Livet føles hardt noen dager...
-men alt er jo relativt, og jobben (yrket) er jo selv valgt (iallfall nesten)
Jeg havnet jo på denne hyllen ved en liten glipp...
-eller tilfeldighet kanskje...

Planen for yrkesvalg og yrkesliv var i utgangspunktet en helt annen...
Jeg ville bli "sosial pedagog" egentlig...
-ville starte behandlings hjem for barn med serskilte behov...
Eller et slags fosterhjem for barn i vanskelige situasjoner....
(ville gjøre noe bra for noen før det ble forsent liksom)
Dette var den opprinnelige yrkes drømmen...
-den ble ikke noe av fordi livet har kroker og svinger og det er slett ikke alltid...
"Det går seg til"  -slik man ønsker eller vil...
I nå situasjonen kan jeg også mene selv (innimellom) at det ikke var min vei å gå...
-jeg ser at min tidligere tro på at jeg kunne gjøre noen BRA forskjell...
-muligens ikke var helt realistisk...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...