søndag 7. august 2011

Prosjekt Dåpskjole

-gjør små fremskritt...
Prøve modell av liv og lue ble ferdig sydd i går kveld...
-gjorde selvsagt noen sånne "Ohh No" tabber underveis her også...
Klarte liksom ikke å holde helt orden på rett og vrangsiden ved sammensyingen...
-men det var ikke så farlig siden dette bare var en prøve... 
Idag har lille Mario prøvd den på...
-jeg tror størrelsen klaffer ganske så bra...
Jeg likte utseende/stilen på det også, så jeg går nok for dette mønsteret...
-uten endringer...
[jeg har lyst på en liten krage på den også, og den må eventuelt tenkes ut senere]

Men så langt..
Livstykke og lue...
Skjørtet på kjolen [min "før dette" sommerkjole]
- ser sånn ut litt nærmere...
-og sånn blir det hele sammen...(litt fantasi kreves)
Jepp...tror jeg blir fornøyd :))

Nå gjelder det bare å finne noe som kan brukes (syes om) til det ordentlige livstykket,
-jeg har vert inne på å bruke en silkebluse, men er litt usikker på å sy i silke... 
Det har lett for å bli småskader i silken ved sammensying...
-og jeg bare har en skjorte så det er ikke sikkert jeg har nok til eventuelle tabber...
-ikke sikkert jeg har nok uansett (hehe) og jeg har ikke undersøkt om fargen passer..
Jeg har et par andre bluser i bomull som jeg skal titte litt på... 

Stoffet i kjoleskjørtet er ganske tynnt med prikker...og ikke helt hvitt..
-ikke kremfarget heller egentlig...
Er litt usikker på hvilken kombinasjon som blir best sammen med det...
blankt, matt, fint, grovt, tynnt eller tykkt stoff...
-og om jeg skal velge helt hvitt eller satse på eggeskall el. kremfarget....
? ? ? ? ?
Fortsettelse følger...en annen dag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...