tirsdag 30. august 2011

Nope...

-gikk ikke så bra med sovingen inatt heller...
Bare to timer og 9 minutt... 
-før jeg bråvåkna av en dement dame (jeg kjenner) som måtte låses ut...
-etter å ha malt en vegg "midt i natten" sammen med barnebarnet sitt (kjenner ikke)...
[aner ikke hva de to gjorde hos meg...forresten kjente jeg ikke igjen huset mitt heller]
Og samtidig lette jeg etter et brett med nybakte skillingboller...
-som noen hadde flyttet på...i mitt ukjente hjem altså...
[Jeg er rimelig sikker på at det var natt i drømmen, hvorfor jeg bakte boller er ???]

Men jeg fikk skikkelig lyst på skillingsboller :) 
Siden har jeg lagt i sengen og forsøkt og forsøkt å få sove litt mer...
 -nå etter 2,5 timer gav jeg opp, og sto opp....
Om litt over en time ringer jo vekkerklokka... 

Jeg begynner å bli bekymra for denne sovingen min, eller mangel på søvn...
-litt bekymra for sånne rotete drømmer også...
 Er rimelig sikker på at det ikke er et sunnhets tegn...
Kanskje jeg behøver hjelp til å låse opp gamle rustne dører til min noe snodige hjerne...
Hadde vert greit å få fred for gamle damer nattestid...
-og ha orden på hjemme baksten min ikke minst :)

Ser forresten ut til at jeg våkner av noe uansett...
-nysingen, -ting jeg brått og brutalt kommer på at jeg har glemt...
-eller merkelige drømmer...
Umulig å sove igjen er det visst alltid...

Idag kommer pappa'n til "lille bompen" hjem etter 6 uker på sjøen...
-det har vi (som for tiden bor sammen) sett frem til...
Ja, selvsagt han også...sikkert mest av alle :)

Lille Pus har vert å hentet seg en kastanjenøtt fra lysfatet mitt...
-så nå er det full fres rundt om i stuen med den...
Umulig katt egentlig...
-vi har måtte gi opp å ha skål med druer eller plommer stående fremme...
Han går å henter en og en og leker med dem...
-en morning fant vi druer rundt omkring i krokene i hele stuen...
Han hadde jobba fælt den natten...
-når han mister en henter han seg fort en ny... 
Ikke noe å si på jakt instinktet egentlig...

Nå tror jeg det er tid for litt frokost her...
-enda en halv time til alarmen ringer, men det gjør ingenting...
Jeg får bruke litt ekstra tid til "shining" og "balsamering"...
God dag til øst, vest, nord og sør :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...