søndag 3. juli 2011

Å ønske seg...

-har først å fremst kjedet meg idag....
Gjort en masse småting, blogga om kaker for eks. 
-vasket klær, ryddet ferdig soverommet, laget mat...og tatt bilder...
Sett diverse episoder av Frustrerte Fruer og Private Praktice...
Enda bare kryper det i kroppen av kjedsomhet...

Jeg føler meg rastløs og urolig og full av tankespinn...
-det dreier seg om livet...ulike faser...
Hva Lykkelig Egentlig Er (for meg altså)
 Kanskje mest om hva jeg ønsker meg...
-hva jeg tror jeg behøver...-og om livet hadde blitt bedre om jeg hadde det...

Oftest er det jo ønsket om selv eid hus som kommer opp på sånne tenke dager...
-et sted som var mitt, der jeg kunne pusse opp og fikse som jeg selv ville...
Tenker oftest et gammelt hus...et med sjel og "personlighet" :)
og muligheter for å gjøre det spesielt, hjemmekoselig og Mitt Eget !

Noen ganger tenker jeg NYTT HUS... 
praktisk, lettstelt og anvendelig og ikke minst med rent vann i kranene...
-det ville jeg jo også hatt i et gammelt hus...
Her en hytte som inngår i den drømmen....hadde vert perfekt til meg :)
-eller denne...-begge skulle vert omgjort til bolig hus selvsagt... 
Jeg er nemlig ikke så stor, og liker meg egentlig best i ikke så store omgivelser...

Men drømmen om gammelt og så selv få planlegge...fikse...jobbe...
-og få tilfredsstillelsen ved å ha noe helt unikt og selvgjort..eller iallfall tenkt...
-innbiller jeg meg må vere bedre en et nybygg...
Dessuten liker jeg tanken på å ta vare på et bygg..-folk i gamledager kunne jo bygge.
Det står så veldig mange spennende hus rundt omkring å faller sammen...
-det er tragisk at de bare råtner bort og forsvinner....

Og enda mer tragisk så står jeg jo selv som eier av et sånt :(
Det perfekte hus...bare på helt feil plass i forhold til livet mitt nå...
-og det har vert helt umulig å få solgt...
-siden jeg ikke klarer å betjene det heller, står det jo bare der å faller sammen...


Det er sørgelig :/ -men livet blir ikke alltid hva man drømmer eller håper på...
Jeg lengter ofte tilbake til huset....veldig ofte!
-ikke minst til kjøkkenet som jo var helt nytt da jeg flytta tilbake til Norge...
Jeg har tatt noen (i ettertid) utrolig dumme avgjørelser i livet...
Å flytte til Sverige å så kjøpe hus der var nok kanskje en slik en...
-selv om jeg trivdes helt utrolig bra og hadde tre veldig fine og minnerike år....
-samt stadig lengter tilbake :/ 
Nå er jo livet, barn, barnebarna og jobben...
-og alt som jeg ikke vil eller kan flytte fra her vest i havet...
 
-hadde bare hus kunne flytte!!
Tenk om...
Det hadde vert noe å ønske seg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...