lørdag 2. juli 2011

enkel og grei mat :)

Søkt på bloggen min etter hva jeg spiste i starten på lavkarbo livet, 
-mest fordi jeg gjerne vil samle litt oppskrifter under et :))
 Dette fra en dag i påsken...
En stekt kotelett, 
den nye vrien var raspet blomkål stekt litt i stekepanna, 
så en liten skvett fløte oppi og en god klype revet ost...
surra det litt sammen.
Ingen krydder av noe slag. 
Overraskende nok var det faktisk godt.. jeg skal innrømme at jeg var skeptisk.

Litt senere laga jeg min vanlige gryte..
stekt kjøtt i biter (2 koteletter kuttet opp)
krydret godt med salt, pepper, chilli, paprika og cayenepepper.
Tilsett 1 boks cokosmelk
1 brokkoli i biter
en liten skvett fløte 
og kanskje litt mer paprikapulver 
-før det kokes sammen en stund...ca 10-15 minutter

Jeg var ikke sulten så jeg delte det opp i tre portioner...
-så får det vente til imorgen.
Da skal jeg muligens ha litt revet ost på når jeg varmer den opp igjen, 
-og kanskje også ha en liten skje kald rømme oppi etterpå...mmmm :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...