onsdag 27. juli 2011

det er natt...

-og jeg sitter her å er våken :(
 [denne nysingen og nese-tettheten igjen] 
Jeg kunne jo lett, og kanskje mere normalt, ha opplevd nattevåk av Lille Bomp...
-som jo bare er litt over en mnd og ikke har helt orden på dette med natt og dag...
Men han ( skjønne gutten) har ikke klart å vekke meg en eneste gang...
-jeg greier det visst helt fint selv med denne stadige nysingen...
*SUKK*

Så nå sitter jeg her... 
-venter på at dagen skal gry og klokka skal ringe 5.45...
To timer soving ER for lite så det blir kanskje en "ikke helt tilkoblet" jobbedag...
Jeg drikker kaffe nå og tok en allergi tablett for å se om ikke plagene kan gi seg...

Jobbet kveld både mandag og igår, idag er det 7-14 vakt...
-det blir lite tid til annet en jobb (+nattlige nys) for tiden...
Jeg føler meg ikke helt inne i hverdagen og turnusen enda etter ferien.... 

Min lille pus har roet ned gemyttene sine litt etter hvert...
-den har sine "turbo raid" noen ganger hver dag, og nå siden jeg sto opp også...
Den spiser godt og blir fort større...
Gnagingen og bitingen på meg har den (nesten) sluttet med...
-og er blitt mye mere snill kosete...
Den kommer opp og legger seg på meg så snart jeg setter meg ned om kvelden...

Hehe..Nei, nysingen skyldes ikke stakkars katten...
HELT SIKKERT !!
Det er ikke allergi engang... 
-for det er over en time siden jeg tok medisinen og jeg er like tett enda...

Det er godt jobbedagen er ferdig kl.14 idag og så er det fri helt til fredag kl.15...
-da er det jobbehelg + mandagen også (altså den lange jobb helgen)
 Skulle så hatt mere tid til dagligliv sånn til vanlig...
Kanskje det kommer etterhvert jeg blir mere innkjørt etter ferien...
-og kan slutte med å sove bort fritiden...
Den som sover...får ingenting gjort !!
Om natten (de nettene) når jeg er våken får jeg jo ikke utført stort av verdi heller...
-blir mest venting på at tiden skal gå...og klokka skal ringe...

Tankespinn så jeg ikke skal bli for trett og sovne igjen før jeg skal våkne,
-for da forsover jeg meg garantert...
Noe jeg med gru opplevde sist fredag morgen...
-de fra jobben ringte meg hele 5 ganger før jeg endelig registrerte lyden...
Da hadde mine to vekkerklokker skramlet og ringt i evigheter rett ved øret mitt...
Slike dager er veldig lite hyggelige, 
og grunnen til at jeg til vanlig sover dårlig natten mellom sein og tidligvakt..
-også om jeg ikke er oppe å nyser :((

En liten time igjen nå til jeg kan gå i dusjen, og dagen begynner :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...