lørdag 4. juni 2011

Kastanjehagens Lavkarbo-brød

Denne gangen med veldig bra resultat...nærmest perfekt faktisk :))
Jeg har komponert oppskrifta helt selv... 
-denne gangen passa jeg på å notere opp alle ingrediensene...
og siden jeg brukte min nye kjøkkenvekt ble det eksakt mengde av alt også... 
Akkurat hvor lavkarbo det egentlig er...tja...der er jeg enda litt usikker... 
Det jeg gjorde var å veie opp ingrediensene...
-og så lese hvor mange karber det var i så mange gram jeg behøvde i oppskrifta...
-noterte flittig ned etter hvert... 
I ferdig deig hadde jeg brukt 46 gram karbohydrater.... 
og brødet ferdig stekt veier 1054 gr.... 
Jeg regner da med at alle de andre grammene er proteiner og fett...
  
Kastanjehagens Lavkarbo-brød

6 egg
1 boks Cottage Cheese
3 ss cocosa nøytral
100 gr malte mandler
100 gr malte valnøtter
100 gr malte solsikkekjerner
50 gr kokosmel
50 gr sesamfrø
4 ss fiberhusk
25 gr kli
3 ts bakepulver
1 ts salt

Jeg kjørte først Cottage Cheesen jevn med stavmikser, blandet så inn cocosaen. Vispet eggene luftige og vispet inn CC blandingen i eggene.
Blandet så alt det tørre i røra...deigen ble veldig fast.
Hadde alt deigen i stor brødform kledd med bakepapir.
 Stekte på nederste rille, varmluft160 gr i 1 time og 10min.



 
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...