tirsdag 24. mai 2011

litt lavkarbo...

-jeg klarer det relativt bra...dette lavkarbo livet :) 
Det er ikke alle dager som er like enkle i matveien, men i det store og hele går det fint. Utfordringene møter jeg på de store fest og feiredagene... 
-da jeg syns det er dumt å være "vanskelig" liksom...
når jeg ikke vil spise sukker og sånnt.

Det føles som litt "kake spise-press" selv om det ikke er det fra omgivelsene...
-men at jeg selv føler meg litt "dum og vanskelig" om jeg bare takker nei :)

Så som oftest så ryker hele opplegget da... 
-og så går det tre dager før jeg er tilbake i det ordentlig igjen... 
Med ordentlig mener jeg at alt søt-sug er borte,
og at jeg er mett lenge mellom hvert måltid.... 
-for om jeg først spiser noe søtt får jeg søt-sug og blir mere og oftere sulten, 
de første dagene etterpå er det alltid sånn....
-da er det lett å falle for fristelsen eller faktisk tro at kroppen behøver det søte... 
Det blir det lite lavkarbo av! 

Dagens måltider:
Frokost: 1 skive lavkarbobrød med ost 
Lunch:  2 skiver lavkarbobrød med reker i majones + 1 kotelett
Middag: Rømmegrøt (selvlaget) med smør-øye 

Planen var jo å få litt kontroll på disse "linjene" etter hvert... 
-jeg merker litt forskjell.... men er faktisk litt redd for å veie meg, 
og dermed få den harde virkeligheten mitt i fleisen :) 
Det er foreløbig tryggere å fortsette i mitt lavkarbo spor.. 
og heller leve i "min lille virkelighets boble" en stund til... 

Forresten så er jeg ikke spesiellt forfengelig...
tror jeg iallefall ;))


 


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...