onsdag 25. mai 2011

Karbohydrater ??

-et litt "idiotisk" ord egentlig.... 
Det blir lett et fryktelig mas om... -og med alle disse karbohydratene... 
-de finnes jo over alt..
Jeg driver å leter og leser innholdsfortegnelsen på alle matvarer,
føler meg oftest "veldig lite lur" når jeg holder på med det på butikken :/

I dag har menyen så langt bestått av :
1 desj lunken rømmegrøt til frokost.
Til middag laget jeg en gryte (?) av dette:
400 gr kylling kjøttdeig 
2 vårløk
1 brokkoli
1 boks kokosmelk
litt fløte (1/2 dl.ca)
Stekte kjøttdeig og løk, hadde på kokosmelk og fløte og kokte sammen med brokkoli. 
Kryddra det hele med salt og pepper,
masse paprikapulver, chilli og cayennepepper.
Dette blir to/tre portioner...to idag siden jeg var sulten :)

Dette er en selvkomponert oppskrift, en sånn litt standard sak...
 Jeg har ikke brukt kylling kjøttdeig i den før, 
det tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre flere ganger heller. 
Den ble nemlig litt tam på smak idag, mulig jeg kryddra for lite...

Liker den best med svinekjøtt (deler opp et par svine koteletter i terninger) 
steker dem brune med salt og pepper og så blander i resten (minus løk i den) 
Jeg har prøvd med kylling filet.. fisk.. kjøttdeig... også, alle disse har blitt gode...
Noen ganger har jeg i litt revet ost for å få litt tykkere konsistens.
Det blir litt sånn at jeg bare tar hva jeg har av ingredienser,
Har også prøvd med blomkål isteden for brokkoli det går fint :))



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...