onsdag 12. januar 2011

En hyggelig dag går mot sin avslutning.
Hyggelig fordi jeg har kjent et lite snev av kreativitet
og lyst til å lage noe...
-for første gang på ganske lenge :))
O
Jeg bestemte meg for å omsider bake en pai,
det har jeg aldri gjort før...
-bare snakka om at jeg har hatt lyst til å prøve...
-og ønska meg Paiform til jul :)
OOO
 Ja, jeg kjøpte meg en form like før jul også...
sånn for sikkerhets skyld...
-regna slett ikke med at noen ville kjøpe form
til en som bare prata og prata om å bake pai....
O
Men Pai ble det :))
Ganske så selvkomponert oppskrift og god ble den!!
Jeg brukte paibunn fra pakke,
stekte kyllingbryst oppskåret i terninger,
laget en saus av krydder kremost og matfløte (kokt sammen)
-hadde i noen buketter fersk brokkoli
-og så ost på toppen... jeg hadde bare Edamer idag...
-men det gikk helt fint å bruke den.
OOO
Nå i kveldingen har jeg gått en (liten) tur,
og det er noe jeg så absolutt bør prøve å få gjort hver kveld.
O
Etter at alt huslig var unnagjort var planen å se en film...
-men plutselig hadde jeg rigga til malesakene mine utover her.
De tar hele bordet og halve gulvet når jeg maler!
Om det virkelig blir noe maling ikveld gjenstår å se...
-jeg har tre lerret som skal males sammen som et bilde... 
Jeg kommer ikke ordentlig igang med noen plan for bildet
før grunningen er ferdig så det hadde vert greit å fått det gjort.
OOO
Får se siste rest av filmen nå...
Ønsker alle en fin kveld :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...