torsdag 30. september 2010

Noen av mine tidligere prosjekter...

Nå er det snart slutt på September også....
denne måneden har forsvunnet litt fortere en jeg hadde regna med...
Jeg har vert syk siden sist... feber, hosting og nysing....
de dagene ble brukt på sofaen med pledd, bok og varm drikke...
Fremdeles er ikke formen helt som den skal, 
-så jeg har ikke begynt noe av det som ligger på vent.

Forresten så fyllte en venninne 40 uten at jeg husket på dagen hennes....sukk...
ille..ille :(  jeg fikk fint ringe og be om unnskyldning... 
-og jeg er jo selvsagt skyldig en gave også...
Hun ønska seg noe jeg hadde laget selv....
-og nå er jeg delvis igang med planlegging av det !
Inspirasjonen forsvant ut når feberen kom desverre... alt går tregt... 
-også tenke arbeidet :/


Bilder av noe av det jeg har laget tidligere.
Her er en av mine gamle vindus rammer,den har jeg laget om til kritt tavle.
Brukte bakveggen på en gammel seksjon og skar den til så den passet i rutene...
-malte siden platene med kritt maling i flere strøk.

Selve rammen er sikkert 100 år gammel, 
-den fikk jeg for ti år siden på en gård i Sverige...
Den sto lagret i en gammel låve sammen med flere andre som jeg bare kunne ta.
Nå i vår kom den endelig til nytte :)

Her er et annet av vinduene, her med speil innsatt.
Dette har gamle hasper på :)
Jeg har to like av dette, 
dvs..det andre mangler haspenemen er fra samme dobbeltvindu i huset.

De var hvitmalte og jeg brukte en glassbit til å skrape av malingen
Et tips fra han som eide gården der jeg fikk dem...
-han var 88år gammel og fortalte hvordan de fjernet maling i hans ungdom..

Iallefall ble resultatet veldig bra :) og Torstein som han hette....
-var veldig imponert over resultatet da jeg var ferdig og hadde fått speilene på plass
og begge rammene opp på veggen der jeg bodde da....

Han likte at noen tok vare på og brukte de gamle håndlagede vinduene fra gården hans..
han forklarte også hvordan utvelgelsen av trevirke foregikk og hvordan de ble laget...
det finnes ikke spiker i dem, de er plugget sammen med treplugger....
Her er  et av mine bilder...faktisk det første jeg malte. Siden har det blitt en del.
Men dette første henger i stuen min.
Jeg er slett ingen maler og skulle bare forsøke om jeg fikk det til...
Det er malt med akryl maling og har noen glassskår, 
-litt perler og annet smått stesj litt tilfeldig blandet inn...eller strødd på i våt maling....

En gang i tiden tegnet jeg litt også...
er nok ca 7 år siden dette ble til.
Rammen er en helt vanlig ferdig kjøpt en,
og det henger i en gruppe med flere bilder i ulike rammer over barnebarnsenga.
Denne tegningen kom til for et par år siden....
-jeg skulle henge opp bilder i de ny innkjøpte rammene...
-og hadde en ramme til overs,
-samt behøvde et på hvitt papir siden jeg jo ville ha med det andre som vises over her....
Jeg kunne jo ikke ha det alene på hvitt papir når tre andre var tegninger på gråpapir...
-og et var et fotografi i sort hvitt....det ble HELT feil i min "stå i stil" mening liksom....

Så jeg tegnet min venstre hånd i mangel på noe annet motiv akkurat da...
-siden har den hengt der og jeg liker det slik det er sammensatt nå :)

Nok for idag, nå ønsker jeg meg inspirasjon, kreativitet 
-og ikke minst en hel haug av energi for morgendagen
Mulig en god natts søvn gjør underverker !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Huff, da går år mellom kvart innlegg her

-sist gang var før pandemien… Me hadde vel fått med oss litt på nyhetene.. -om farlig sjukdom i Kina… Da er jo så langt vekke herifra… -så l...